آشنایی با سایت آمازون | Amazon.com

دیگر این روزها کمتر کسی را می توان پیدا کرد که اسم سایت فروشگاه آمازون به گوشش نخورده باشد.

این فروشگاه اینترنتی که تقریبا بیست سال پیش کار خود را از ارائه کتاب به صورت آنلاین شروع کرد،

آن قدر در کار خود موفق بود که تبدیل به بخشی از فرهنگ عمومی دنیای دیجیتال شد و در کنار سایت eBay به گسترش خرید و فروش آنلاین کمک بسیاری کرد.

البته آمازون با بیست سال پیش خود تفاوت‌های بسیاری دارد و در این مدت به مرور و  بنا به درخواست هزاران هزار کاربر خود به غیر از کتاب، کالاهای دیگری را نیز به فهرست کالاهای موجود خود افزوده است.

فروشگاه آمازون امروزه بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین ایالات متحده است و تقریبا از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می توان در آن پیدا کرد.

البته تمامی کالاهای فروخته شده در این وب‌سایت توسط خود آمازون تولید یا توزیع نمی‌شود و تقریبا نیمی از اجناس به‌فروش رفته متعلق به فروشگاه‌های طرف سومی است . که از طریق این سایت کالا یا خدمات خود را به فروش می رسانند.

در حال حاضر این سایت بیشتر از 30 میلیون مشترک دایمی دارد و سالانه میلیون‌ها کالای سفارش داده شده را به دست مشتریان خود در سراسر دنیا می رساند. در کریسمس سال گذشته این سایت بالغ بر 420 سفارش در هر ثانیه به فروش رسانده است. برای خرید از این سایت به طور معمول نیاز به کارت اعتباری خارجی برای خرید و یک آدرس خارج از ایران برای ارسال سفارشات خود دارید. چنانچه این امکان برای شما محیا می باشد، میتوانید با کمک راهنمای خرید از فروشگاه آمازون، یک خرید مطمئن را از آمازون انجام دهید. گروه شبکه تجارت ایران برای برداشتن این دو مانع بزرگ از پیش روی خریداران داخل کشور شروع به کار کرده است که می تواند برای شما کالا را سفارش‌ داده، در یک کشور ثالث تحویل گرفته و پس از ارسال به ایران و طی مراحل گمرکی آن را درب منزل به شما تحویل دهد. توجه داشته باشید که قیمت تمام شده یک سفارش، علاوه بر قیمت اعلام شده خود آن کالا در سایت هزینه ارسال یا Shipping را نیز در نظر می‌گیرید، که می تواند بسته به فاکتورهای مختلف از جمله وزن، سرعت ارسال و کشور ارسال کننده مقدار متفاوتی داشته باشد. گروه شبکه تجارت ایران این قسمت از کار را هم آسان کرده است؛ شما می توانید با استفاده از ماشین حساب وب‌سایت شبکه تجارت ایران و تنها با دانستن قیمت و وزن تقریبی کالا از قیمت تمام شده سفارش در ایران مطلع شوید.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به فرآیند انتخاب کالا در آمازون، و نحوه ارسال سفارش به گروه شبکه تجارت ایران .[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1489326560290{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column][vc_column_text]

[vc_row css=”.vc_custom_1489326743260{margin-bottom: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1518964970885{margin-bottom: 0px !important;padding-bottom: 20px !important;}”]

خرید از آمازون

[/vc_column_text][vc_mad_dropcap]فرض کنید یک جفت کفش در اینستاگرام یا جای دیگری دیده اید و می‌خواهید کفش مورد علاقه‌تان را در آمازون پیدا کنید. برای این کار اول به سایتآمازون بروید

راحت‌ترین راه برای پیدا کردن این کفش این است که نام سازنده و مدلش را از طریق نوار بالای صفحه جستجو (Search) کنید. اما در صورتی که به دنبال یافتن یک کالا در یک گروه خاص هستید و از اسم سازنده و مدل مطمئن نیستید یا تصمیم دارید کالاهای مشابه را نیز ببینید، بهتر است این مراحل را طی کنید.

راه دیگر استفاده از منوهای مختلف و انتخاب گروه‌های کالای مرتبط به محصولی است که به دنبالش هستید. برای مثال برای پیدا کردن کفش به منوی Amazon Fashion رفته و از بخش Men گروه Shoes را انتخاب می کنیم. حالا از بخش‌های مختلف از جمله Top Picks که پرفروش‌ها را در دسته‌های مختلف نمایش می دهد، یا Brands که بر اساس نام سازنده محصول را نمایش می‌دهد، کفش مورد نظر خود را پیدا کرده و برروی لینک آن کلیک کنید. همچنین در پایین صفحه می توانید فهرستی از اقلام موجود در گروه کفش را مشاهده کنید که می توانید آن‌ها را بر اساس معیارهایی مثل پرفروش‌ترین، ارزان‌ترین یا جدید‌ترین‌ها مرتب کنید.

با وارد شدن به صفحه کفش مورد نظر خود، اطلاعات مختلفی در اختیار شما قرار می گیرد. از اطلاعات فنی(که توسط سازنده ارائه می‌شود) گرفته تا قیمت اصلی (List Price)، قیمت فعلی کالا در آمازون (Price) و مقدار تخفیف اعمال شده (You Save). همچنین ممکن است برخی کالا ها هزینه ارسال داخلی نیز داشته باشند که در همان صفحه نمایش داده میشود. البته در این صفحه اطلاعات دیگری از جمله وضعیت ارسال، امتیاز کلی کاربران، قیمت سایر فروشندگان نو و دست دوم را نیز مشاهده کنید که می تواند در انتخاب شما موثر باشد.

پس از انتخاب دیگر نگران روش‌های پرداخت یا آدرس فرستادن کالا نباشید. تنها کافی است قیمت کالا و وزن تقریبی آن (که معمولا در قسمت Product Details هر کالا موجود است) را یادداشت کنید + آدرس لینک صفحه کفش را کپی کنید.

به سایت گروه شبکه تجارت ایران رفته و با استفاده از قیمت و وزن کالا و انتخاب مبدا کالا (سایت فروشگاه آمازون: آمریکا)، هزینه تقریبی خرید و ارسال آن را مشاهده کنید. در صورت تمایل به ثبت سفارش، می توانید به لینک استعلام قیمت رفته و لینک صفحه کفش را برای شبکه تجارت ایران ارسال کنید.

کار شما تمام شد! گروه شبکه تجارت ایران نهایتا ظرف 48 ساعت فاکتور اولیه را برای شما ایمیل خواهد کرد و پس از انجام تمام مراحل پرداخت و حمل‌و‌نقل و تشریفات گمرکی، آن را صحیح و سالم درب منزل به شما تحویل خواهد داد.[/vc_mad_dropcap][vc_column_text]

نکته‌ها و هشدارها

[/vc_column_text][vc_mad_info_list title_font_size=”32″ type=”type-5″]

  • قیمتی که در فروشگاه آمازون در کنار کالا مشاهده می کنید قیمت خود کالا است و قیمت تمام‌شده تا رسیدن آن به درب منزل از این مقدار بیشتر است. البته می‌توانید غیر از کالاهای نو، کالاهای دست دومی که سایر افراد برای فروش قرار داده‌اند را نیز با قیمت‌های پایین‌تر پیدا کیند، هرچند به دلیل مشکلات موجود برای بازگرداندن کالا در ایران این گزینه را خیلی پیشنهاد نمی‌کنیم.
  • هر کالا در فروشگاه آمازون سه وضعیت ارسال دارد. بسیاری از کالاها در کنار قیمتشان می توانید عبارت Free Shipping را مشاهده کنید. حالت دیگر Amazon Prime است که برای مشترکین دائمی آمازون که اشتراک سالیانه 99$ را پرداخت می کنند کاربرد دارد. (شبکه تجارت ایران با این حالت هم مشکلی ندارد و هزینه ای روی فاکتور شما محاسبه نمی کند) حالت سوم نیز، ارسال به آدرس بر مبنای هزینه‌های پستی آمریکاست که تنها در این حالت مقداری هزینه اضافی در پیش فاکتور خریدتان در نظر گرفته می شود.
  • در صفحه نمایش ویژگی‌های کالا، در چند بخش مشخصات کالا نمایش داده می شود که فرضا برای اطلاع از وزن تقریبی کالا می توانید به بخش Specifications یا Product Descriptions مراجعه کنید. می توانید از این اطلاعات برای تخمین بهتر قیمت‌ تمام‌شده کالا از استعلام قیمت شبکه تجارت ایران استفاده کنید.
  • در برخی موارد هزینه بر اساس وزن خود کالا محاسبه می شود، در حالی که برای برخی محصولات وزن با در نظر گرفتن وزن بسته‌بندی پستی حساب می شود و در نتیجه ممکن است در قیمت نهایی تخمین زده شده تغییراتی ایجاد کند. قیمت ارسال نیز بسته به سرعت انتخابی برای تحویل محموله می تواند تغییر کند، به طوری که پست پیشتاز یا Express Shipping هزینه بیشتری داشته و قیمت پست سفارشی یا Priority Courier Shipping می تواند تا 8 برابر حالت استاندارد باشد. هزینه تمام‌شده‌ای که شبکه تجارت ایران به شما اعلام می کند نیز بر اساس همین موارد محاسبه می شود.
  • پس از ورود به صفحه یک کالا یا یک دپارتمان در فروشگاه آمازون ، می توانید با استفاده از منوی سمت چپ صفحه، جستجوی خود را بسیار دقیق‌تر کنید. برای مثال می توانید حدود قیمت مد نظر خود را جستجو کنید، تنها کالاهایی را نمایش دهید که توسط مصرف‌کنندگان امتیاز بالاتری کسب کرده‌اند، یا آن که به فروشگاه‌‌های موجود در خود آمازون سر بزنید. پیشنهاد می کنیم با استفاده از این منو بهترین تخفیف‌ها یا مناسب‌ترین شرایط فروش را پیدا کنید.
  • هشدارها

    در صورتیکه لباس و یا کفش سفارش می دهید از فروشگاه آمازون  در قسمت کالا توجه به جدول Size Chart نمایید تا در انتخاب سایز به مشکل بر نخورید. همچنین در قسمتAs expected (96%)  می توانید متوجه شوید که بر اساس نظر مشتریان قبلی این کالا تا چه حد از لحاظ اندازه مطابق با انتظارات آن ها بوده است.

    همچنین در قسمت نظرات مشتریان می تواانید نظر سایر خریداران این کالا را از لحاظ کیفیت و رضایت کلی خرید آن ها مشاهده نمایید که می تواند تاثیر مستقیمی بر روی خرید شما داشته باشد.

[/vc_mad_info_list][vc_mad_blockquote author=”021-22220406″]جهت راهنمایی بیشتر با ما در ارتباط باشید :[/vc_mad_blockquote][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1489326609343{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column][vc_mad_images_lightbox images=”291,289,287,285″ onclick=”image” size=”165*120″ columns=”fx-cols-4″][/vc_column][/vc_row]