[vc_row css=”.vc_custom_1489326743260{margin-bottom: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1518892067769{margin-bottom: 0px !important;padding-bottom: 20px !important;}”]

آشنایی با سایت Etsy

[/vc_column_text][vc_column_text]کشور مبداء: آمریکا

این فروشگاه جالب و خاص،  چند سال‌ است که فعالیت خود را شروع کرده و بسیار هم متفاوت و موفق بوده است. در صفحه اول این وب‌سایت جمله‌ای درج شده که در یک جمله تمام فلسفه وجودی این فروشگاه آنلاین را تعریف می‌کند؛ چیزهایی را کشف کنید که در هیچ جای دیگر نخواهید یافت! و واقعا همین طور است. این شرکت آمریکایی برای مدل تجارت الکترونیک خود سبکی منحصر به فرد دارد؛ در این بازارچه هنری مجازی می توانید به دنبال لباس‌های دست‌دوز، جواهرات، کتاب، ادوات قدیمی موسیقی، انواع و اقسام صنایع دستی، عکس‌، لوازم عروسی و لباس عروس، آثار هنری و از این دست بگردید. همچنین یک بخش اختصاصی برای کالاهای Vintage یا قدیمی وجود دارد که تمام کالاهای عرضه شده در آن شناسنامه‌دار و اصیل هستند و برای حضور در این بخش باید حداقل 20 سال عمر داشته باشند. اما آن‌چه  این فروشگاه را بسیار منحصر به فرد می کند، آشنا شدن خریداران و فروشندگان آثار هنری و صنایع دستی با یکدیگر است. به این معنی که در بسیاری از موارد، برای کالاهای موجود در فروشگاه که دست‌ساز هستند، امکان مشاهده سازنده، سایر محصولات وی، تماس و طرح سوالات و بالاخره بخشی اختصاصی برای ثبت سفارش‌های بخصوص در اختیار شما قرار دارد. در ETSY چندین روش برای یافتن بهترین کالاها در هر رده وجود دارد. یکی از این راه‌ها، استفاده از فهرست‌های پیشنهادی سردبیر یا Editor’s Pick است. روش دیگر، مشاهده نظرات کاربران شاخص، فروشندگان و طراحان و هنرمندانی است که درباره کارهای موجود در زمینه تخصصی خود نظر می دهند. یکی دیگر از کالاهایی که می توانید در این سایت پیدا کنید، آیتم‌های تک‌ساز شرکتی بسیار قدیمی و کمیاب، کلکسیون‌های اسباب‌بازی‌های قدیمی و نمونه‌های سفارشی هستند. به طور کلی می توان گفت که این فروشگاه، یک جمعه بازار همیشگی، جذاب و پر از کالاهای خاص و کلکسیونی در تمامی زمینه‌هاست. به اضافه این‌ها، می توانید از هنر دست سازندگان صنایع دستی مختلف، از تاج عروس و آیتم‌های دکوراتیو تا لباس‌های دست‌ساز و از این دست برخوردار شوید. باید یاد‌آور شویم که در این سایت، به دلیل تعدد فروشندگان روش ارسال کلی، یا سیاست مشخصی در قبال ارسال محموله‌ها به سایر نقاط دنیا وجود ندارد و این موضوع تا حد زیادی به فروشنده باز می گردد، بنابراین برای یافتن اطلاعات مورد نظر باید از فروشنده اطلاعات تکمیلی را دریافت کنید. در انتها درباره خود این فروشگاه باید گفت که این شرکت با ارزشی بیش‌تر از نیم‌میلیارد دلار، یکی از موفق‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی در سال‌های اخیر بوده و با داشتن بیش از 50 میلیون کاربر، 1.5 میلیون فروشنده و بیش از 20 میلیون خریدار رشد خیره‌کننده‌ای داشته است. سر زدن به این فروشگاه جذاب و خاص را به تمام کسانی که به دنبال خرید کالاهای خاص هستند پیشنهاد می کنیم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1489326560290{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column][vc_column_text]

راهنمای خرید

[/vc_column_text][vc_mad_dropcap]1) یکی از اقلام بسیار جالب توجه‌ای که می توانید در این فروشگاه به سادگی خریداری کنید، انواع زیورآلات و جواهرات دست‌ساز در گستره بسیار وسیعی از قیمت‌ است. برای مثال فرض کنیم که قصد دارید یک گردن‌بند دست‌ساز تهیه کنید. برای این منظور باید به آدرس این فروشگاه یعنی www.etsy.com بروید. همان‌طور که قبلا هم گفتیم، در این فروشگاه بیش از یک میلیون فروشنده مختلف وجود دارد، و باید برای پیدا کردن کالای مورد نظر خود صبر داشته باشید.

2) مانند همیشه، روش اول برای یافتن هر کالایی در فروشگاه‌های آنلاین، جستجو برای آن در قسمت نوار جستجو یا Search Bar در بالای صفحه است. اما ممکن است بخواهید قبل از آن که تصمیم خود را نهایی کنید، گشتی در میان کالاهای مشابه بزنید. برای مثال، برای خرید مورد نظر ما یعنی گردن‌بند باید وارد گروه Jewelry در قسمت پایین نوار جستجو شویم.

3) در این قسمت انواع و اقسام جواهرات از جمله دست‌بند، گردن‌بند، گوشواره، ست‌های جواهرات، ساعت و غیره در دسترس شما است. می توانید در صفحه اصلی پایین‌تر بیایید تا علاوه بر دیدن گروه‌های کلی جواهرات، بخش‌های دیگری مثل پرطرفدارترین گروه‌ها یا خرید در کل بخش جواهرات (Shop All Jewelry) را نیز مشاهده کنید. برای تهیه گردن‌بند وارد بخش Necklaces می شویم.

4)  با ورود به زیرگروه Necklaces، انواع دسته‌های موجود در این کالا نمایش داده می‌شود. برای مثال انواع گردن‌بندها از جمله Beaded، Pendant، Locket، Chain و از این نوع به صورت مجزا دسته‌بندی شده‌اند که می توانید با کیلک کردن برروی عکس هر یک، وارد مجموعه گردن‌بندهای آن نوع بخصوص شوید. برای مثال ما به دنبال یک گردن‌بند چند تکه یا Multi Strand Necklace هستیم. البته باید یادآور شویم که با مشاهده تبلیغات ارائه‌شده که با عنوان Ad در گوشه بالای تصویر مشخص می شوند، می توانید دامنه انتخاب‌های خود را بسیار گسترش دهید.

5) در این صفحه جدید، تمام آیتم‌های موجود از این مدل گردن‌بند نمایش داده می شود. می توانید با استفاده از منوی موجود در سمت چپ تصویر، جستجوی خود را بسیار هدف‌مند‌تر کنید و با تنظیم پارامترهایی مثل محدوده قیمت، رنگ، محل فروشنده، کشور مقصد و نیز دست‌ساز بودن یا قدیمی بودن کالا خیلی سریع‌تر به نتیجه مورد نظر خود برسید. در این قسمت با وارد کردن پارامتر 200 تا 300$ به عنوان محدوده قیمت و انتخاب گزینه Vintage برای نمایش آیتم‌های قدیمی، مجموعه‌ای از گردن‌بندهایی که با شرایط تعیین شده ما تطابق دارند به نمایش در خواهند آمد.

6)  در این قسمت می توانید نام کالا و قیمت آن به دلار را مشاهده کنید. در صورتی که قیمت و شکل ظاهری کالا مطلوب بود، می توانید با کلیک کردن برروی تصویر آن وارد صفحه فروش آن شوید. در صفحه فروش هر کالا مجموعه‌ای از اطلاعات مرتبط با آن کالا نمایش داده می شود، که این توضیحات بخصوص برای جواهرات بسیار دقیق و کامل هستند. در قسمت کنار تصویر گردنبند، یک کادر وجود دارد که اطلاعات کلی از جمله نام کالا، نام فروشنده، قیمت، محل فروشنده و محل‌های قابل ارسال، تعداد باقیمانده از کالا، نظرات یا Feedback سایر خریداران (که میزان رضایت کاربران قبلی از این فروشنده را تعیین می‌کند) را خیلی مختصر و مفید نمایش می دهد. در قسمت پایین تصویر کالا نیز سه نوار وجود دارند که در آن‌ها می توانید توضیحات مرتبط با شرایط، سن، وزن، خصوصیات و جنس گردن‌بند را ببینید. همچنین در قسمت راست و پایین صفحه می توانید نام فروشنده و سایر کالاهای وی را مشاهده کنید. با ورود به صفحه مخصوص فروشنده می توانید از میزان فروش و رضایت سایر کاربران، کالاهای موجود در فروشگاه مطلع شده و در صورت وجود سوال (بخصوص برای کالاهای با امکان سفارش تغییرات) با سازنده یا فروشنده تماس بگیرید.

7) حال کافی است لینک صفحه کالا را از نوار بالای مرورگر خود کپی کرده و به سایت گروه شبکه تجارت ایران با آدرس www.NTiran.com بروید. در قسمت ماشین‌حساب وب‌سایت، کشور مبداء (بسته به فروشنده)، قیمت و وزن کالای خود را وارد کرده و تخمین قیمت کنید. در صورت مطلوب بودن هزینه ارسال و دریافت کالا برای شما، به قسمت ثبت سفارش رفته و لینک صفحه کالای مورد نظر خود را به همراه اطلاعات شخصی و توضیحات تکمیلی در فرم موجود ثبت کرده و آن را برای شبکه تجارت ایران ارسال کنید.

8) دیگر لازم نیست به هیچ چیزی فکر کنید، گروه شبکه تجارت ایران ظرف 24 ساعت یک پیش‌فاکتور با مشخصات کالای مورد نظر شما به آدرس ایمیل‌تان می فرستد تا در صورت تایید نهایی، بتوانید به صورت آنلاین هزینه پیش‌فاکتور را پرداخته و منتظر باشید تا شبکه تجارت ایران طی 10 الی 15 روز کاری آن را درب‌ منزل به شما تحویل دهد.

9)  در تمامی مراحل می توانید پرسش‌ها و ابهام‌های خود را با ما در میان بگذارید، تا پاسخ‌گوی شما باشیم.[/vc_mad_dropcap][vc_column_text]

نکته‌ها و هشدارها

[/vc_column_text][vc_mad_info_list title_font_size=”32″ type=”type-5″]

  • همان‌طور که اشاره شده، درست مانند eBay، در ETSY نیز فروشندگان از طرف مشتریان خود بازخورد یا Feedback دریافت می کنند. هرچقدر این بازخورد مثبت‌تر باشد، نشان دهنده اطمینان‌پذیری و صحت عملکرد فروشنده است. بنابراین به این فاکتور دقت کنید.
    • در هنگام جستجو در این فروشگاه، باید تا حد ممکن جزییات مورد نظر خود را از قبل مشخص کرده باشید، زیرا جستجو برای عبارت‌های کلی مثل Jewelry باعث نمایش تعداد بسیار زیاد و گیج کننده‌ای از نتایج خواهد شد. قرار دادن عبارت‌های کلیدی برای جنس، مدل، سال تولید، نام سازنده، رنگ و غیره می‌تواند باعث صرفه‌جویی قابل ملاحظه در زمان شما شود.
    • با دقت تمام مشخصات ارائه شده توسط فروشنده و نیز Shipping Policy یا روال ارسال کالا توسط وی را بررسی کنید. در این قسمت، در صورت لزوم از ابزارهای مترجم مثل Google Translator استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید ابهامی درباره وضعیت کالا برای شما باقی نمانده‌است، زیرا این مشخصات طبق قانون بخشی از قرارداد فروش را تشکیل خواهند داد.
  • فروشگاه ETSY یک بازار جهانی است. بنابراین بهتر است فروشنده‌هایی را انتخاب کنید که به ایران نزدیک‌تر باشند. در این صورت در هزینه‌های پستی خود صرفه‌جویی بسیاری خواهید داشت. بنابراین در صورتی که یک مدل بخصوص از کالا نظر شما را جلب کرد، بد نیست برای موارد مشابه آن نیز جستجو کنید تا بتوانید بهترین گزینه‌ ممکن از نظر هزینه‌های کلی را پیدا کنید.
  • سعی کنید برای ارسال کالاهای گران‌قیمت و عتیقه، حتما روش ارسال شامل هزینه بیمه را انتخاب کنید. با وجود این که در این حالت باید هزینه بیشتری پرداخت کنید، اما پیش‌گیری از بروز مشکلات احتمالی و مسایل مرتبط با کالاهای گران‌قیمت، حساس و خاص قطعا این افزایش هزینه را توجیه‌پذیر خواهد کرد.
  • حتما قبل از سفارش کالاهای دست‌ساز، با مراجعه به قسمت About سازنده/فروشنده، از روش ساخت آن آگاهی یافته و مطمئن شوید که کالایی که می‌خواهید سفارش دهید دقیقا همانی است که به دنبالش بودید. در صورتی که با مراجعه به قسمت About با یک صفحه خالی مواجه شدید، به احتمال زیاد این کالا دست‌ساز نیست یا توسط فروشنده آن ساخته نشده است.

[/vc_mad_info_list][vc_mad_blockquote author=”021-22220406″]جهت راهنمایی بیشتر با ما در ارتباط باشید :[/vc_mad_blockquote][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1489326609343{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column][vc_mad_images_lightbox images=”291,289,287,285″ onclick=”image” size=”165*120″ columns=”fx-cols-4″][/vc_column][/vc_row]